איפור לשבת

בתורת ישראל נזכר עניין יופייה של האשה לא אחת: על שרה אמנו נכתב "הנה נא ידעתי כי אשה יפת מראה את" (בראשית י"ב, י"א). רבקה הייתה "טובת מראה מאד" (בראשית,כ"ד, ט"ז), ורחל הייתה "יפת תואר ויפת מראה". (בראשית כ"ט, י"ז).

נפל בחלקן של נשים להיקרא המין היפה, ועל כל הופעה חיצונית מתוקתקת, חתומה בנעליים אופנתיות ותיק צד תואם, נשמח גם להדגיש עצמות לחיים, לשרטט גבות ולמשוח מהאדום-האדום הזה על השפתיים - "כחוט השני שפתותיך" (שיר השירים).

היהדות מעודדת את האיש והאשה להראות טוב ולהדר גופם ומראם ובמיוחד לקראת שבת המלכה. אבל דווקא בשבת, שעבורה נלבש את הבגדים החגיגיים ביותר, נאסרה מלאכת האיפור. עיקר ההלכה הוא על צביעה ממש על הפנים – אבקה שמהולה בשמן/שעווה ושאר נוזלים אסורה בשימוש משום מלאכת "צובע".

מכאן נוצר הצורך באיפור לשבת. אכן איפור שאינו יורד במים אסור לשימוש בשבת. אך מאידך הפודרה, הצלליות והסומק של "מינרלז" - אבקות שאינן מתקבעות על העור ומתנדפות כעין אבקת טאלק, מתאימות מאין כמותן לעניין ההלכה היהודית בשבת. על כך סמך ידיו גם הרב יהודה דוד הלוי וואלפא, הרב הראשי לראשון לציון, וגם הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב עובדיה יוסף.

האיפור של "מינרלז" יבש לחלוטין ואינו מכיל שעוות, שמנים, משחות או נוזלים כלשהם, מה שעושה אותו מתאים במיוחד כאיפור לשבת. איפור זה, המורכב ממינרלים אבקתיים טבעיים בלבד המטפחים את עורך, לא רק שמתאים לאופי היהודי של היום השביעי, אלא הינו בעל ערך מוסף לעור הפנים, בשבת ובכלל.

בנוסף, אבקות האיפור של "מינרלז" אינן מכילות רכיבים סותמי נקבוביות העור, אין צורך להורידן בשבת וניתן אף להירדם איתן ללא חשש.

הנך יפה רעייתי..הינך יפה. שבת שלום ☺


אישור כשרות לשבת

אישור כשרות לשבת